--2-- Legislatie-in-vigoare HUNEDOARA


   
 
Home Contact Abonare Mobil

 arata telefon , arata mobil
 arata email
            CAUTA

 DRILL TEAM S.R.L.
joi, 21 Nov 2024 | 8:21
 
 


Informatii Utile

Datele facturarii
Legislatie in vigoare
Tarife Orientativ
Suntem Autorizati Pentru
Lista Acte Necesare
Tutorial TopoSys

reclama

  Legislatie in vigoare

 

PARTEA 1-a

Regulament privind continutul si modul de întocmire a documentatiilor cadastrale

în vederea înscrierii în cartea funciara

Capitolul 1

Dispozitii generale

Art. 1 - În conformitate cu prevederile art. 19 si art.59 din Legea cadastrului si a

publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata, prezentul regulament are drept scop stabilirea

procedurilor si modalitatilor prin care se vor realiza operatiunile de întocmire a

documentatiilor cadastrale necesare înscrierii în cartea funciara a actelor si faptelor juridice.

Art. 2 - (1) Documentatiile cadastrale, denumite în continuare documentatii, stau la

baza înscrierii în cartea funciara a actelor si faptelor juridice referitoare la:

a) imobile care necesita documentatie pentru prima înscriere;

b) imobile care necesita documentatie pentru dezlipire;

c) imobile care necesita documentatie pentru alipire;

d) imobile care necesita documentatie pentru înscrierea unei constructii noi sau

extinderea ei, pe o parcela înscrisa în cartea funciara – constructii definitive;

e) imobile care necesita documentatie pentru modificarea limitei de proprietate;

f) imobile care necesita documentatie pentru modificarea suprafetei imobilului;

g) imobile care necesita documentatie pentru descrierea dezmembramintelor

dreptului de proprietate;

h) imobile care necesita documentatie pentru reconstituirea cartii funciare pierdute,

distruse sau sustrase;

(2) Prin documentatii se realizeaza identificarea, masurarea si descrierea imobilelor, la data

întocmirii lor si se asigura înregistrarea actelor si faptelor juridice referitoare la acestea.

Capitolul 2

Dispozitii cu privire la întocmirea documentatiilor

Art. 3 - (1) Documentatiile contin doua parti distincte care formeaza un dosar unic, ce

include atât partea tehnica necesara receptiei cadastrale, cât si actele juridice necesare

înscrierii în cartea funciara:

a) Partea I – pentru receptie cadastru;

b) Partea a II-a – pentru înscrierea în cartea funciara.

(2) Dupa receptia cadastrala si înscrierea documentatiilor în cartea funciara beneficiarului i

se va elibera încheierea de carte funciara, extrasul de carte funciara pentru informare si

planul de amplasament si delimitare.

(3) Realizarea documentatiilor necesare înscrierii în cartea funciara a actelor si/sau faptelor

juridice referitoare la imobilele prevazute la art. 2 alin.(1) literele a), d), e), f), g) si h) din

prezentul regulament presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

stabilirea amplasamentului imobilului;a) realizarea lucrarii de catre persoana autorizata, care

presupune documentarea tehnica, executia lucrarilor de teren si birou, elaborarea

documentatiilor;

b) depunerea documentatiilor, cuprinzând transmiterea acestora la oficiul de cadastru

si publicitate imobiliara (denumit în continuare oficiu teritorial) sau la biroul de cadastru si

publicitate imobiliara (denumit în continuare birou teritorial) si efectuarea înregistrarii în

registrul general de intrare;

c) receptia documentatiilor, cuprinzând înregistrarea în registrul cadastral, receptia

cadastrala, transmiterea documentatiei asistentului-registrator;

d) înscriere în cartea funciara, care se va face conform reglementarilor în vigoare.

(4) Întocmirea si înscrierea documentatiilor în cartea funciara a actelor si faptelor juridice

prevazute la art. 2 alin. (1) literele b) si c) presupune parcurgerea etapelor prevazute la

2

alineatul (3), cu precizarea ca receptia documentatiilor prevazute la alin.(3) lit. c) se

finalizeaza cu transmiterea acestora persoanei autorizate sau beneficiarului urmând ca

înscrierea în cartea funciara a dezlipirii sau alipirii sa se efectueze dupa întocmirea actului

autentic.

Art. 4 - (1) Stabilirea amplasamentului imobilului se realizeaza înaintea executiei

lucrarilor si consta în:

a) pentru imobilele care fac obiectul unor acte si fapte juridice aflate la prima înscriere

: proprietarul împreuna cu persoana autorizata va proceda la identificarea amplasamentului

imobilului pe limite naturale sau artificiale, în vederea efectuarii masuratorilor. Punctele ce

definesc limitele imobilului vor fi materializate, înainte de efectuarea masuratorilor, de catre

persoana autorizata în prezenta proprietarului, cu picheti de metal, tarusi de lemn sau cu

borne de beton (la solicitarea proprietarului, contra cost) sau prin marcare cu vopsea;

b) pentru imobilele care fac obiectul unor acte si fapte juridice ulterioare primei

înscrieri ce necesita întocmirea unei documentatii: proprietarul împreuna cu persoana

autorizata, pe baza documentelor existente (documentatie cadastrala, extras de carte

funciara pentru informare, anexa la partea I a cartii funciare) verifica si valideaza

amplasamentul conform datelor tehnice si rematerializeaza punctele ce definesc limitele

imobilului, la solicitarea proprietarului.

(3) În cazul imobilelor aflate la prima înregistrare pentru care nu se poate realiza

identificarea amplasamentului si limitelor acestuia, persoana autorizata, nu va realiza

documentatia.

(4) Proprietarul va suporta costurile aferente materialului si manoperei operatiunilor

de materializare a limitelor imobilului.

Art. 5 - (1) Documentarea tehnica consta în:

a) analizarea situatiei existente, conform datelor si documentelor detinute de

proprietar;

b) solicitarea de informatii aflate în baza de date a oficiului teritorial/biroului teritorial

conform anexei nr. 1 (inventar de coordonate, plan de încadrare în zona, plan parcelar, etc.);

c) stabilirea termenului de realizare a lucrarilor.

(2) Executia lucrarilor consta în :

a) masuratori pentru realizarea retelelor de sprijin (îndesire si ridicare) în sistem

national de referinta Stereografic 1970, ridicarea detaliilor planimetrice cadastrale aflate pe

limita si în interiorul imobilului, culegerea atributelor, verificari si validari ale datelor existente;

b) calcule si compensari, verificari si validari de date.

(3) Elaborarea documentatiilor consta în:

a) redactarea documentatiei grafice, a documentatiei textuale si transferul datelor pe

suport magnetic;

b) întocmirea dosarului lucrarii în format analogic si digital.

Art. 6 - (1) Transmiterea documentatiei la oficiile teritoriale/birourile teritoriale se face

de catre persoana autorizata în numele proprietarului, în cazurile prevazute la art. 2 literele

a), d), e), f), g) si h), conform cererii de înscriere prevazuta în anexa nr. 2.

(2) În cazurile prevazute la art. 2 literele b) si c) din prezentul regulament, se va transmite

oficiilor teritoriale/birourilor teritoriale cererea de înscriere, de catre biroul notarului public, în

numele proprietarului si a persoanelor interesate, pe baza documentatiei receptionate potrivit

cererii întocmite conform anexei nr. 3.

(3) Depunerea documentatiei se va face direct la sediul biroului teritorial, prin posta sau prin

alte mijloace electronice (Internet).

(4) Înregistrarea cererii se realizeaza la compartimentul relatii cu publicul din cadrul biroului

teritorial si consta în:

a) preluarea documentatiei, verificarea existentei documentelor mentionate în cerere

si înregistrarea în Registrul General de Intrare;

3

b) perceperea tarifelor de receptie si înscriere în cartea funciara a documentatiei si

transmiterea documentatiei compartimentului de cadastru si publicitate imobiliara.

(5) Tariful de receptie si ⁄ sau de înscriere în cartea funciara se percepe la preluarea cererii

de înscriere.

(6) Daca la verificarea pieselor din dosar se constata lipsa unora dintre acestea sau unele

neconcordante, cererea nu va fi înregistrata în Registrul General de Intrare si va fi returnata

solicitantului, în vederea completarii.

Art. 7 - (1) Preluarea si înregistrarea documentatiilor în indexul cadastral al imobilelor,

denumit în continuare index cadastral, întocmit conform anexei nr. 4, se realizeaza de

inspectorul responsabil caruia i s-a repartizat lucrarea.

(2) Receptia cadastrala se realizeaza de inspectorul responsabil caruia i s-a repartizat

lucrarea si consta în:

a) verificarea corectitudinii solutiei si metodei adoptate, localizarea si corecta

pozitionare a amplasamentului si limitelor, modul de calcul al coordonatelor si suprafetelor,

corespondenta între atributele descriptive si elementele grafice.

b) daca documentatia este corecta, se aloca numar cadastral în indexul cadastral;

c) daca documentatia este incorecta, se întocmeste referatul de completare cu toate

datele, documentele sau informatiile care lipsesc sau care necesita refacere/modificare,

împreuna cu motivatiile corespunzatoare, conform anexei nr. 5. Nu pot fi folosite ca motivatii

documente, date si informatii care nu au fost furnizate la cererea persoanei autorizate, de

oficiul sau biroul teritorial. Referatul de completare se înainteaza compartimentului de relatii

cu publicul din biroul teritorial în vederea transmiterii persoanei autorizate pentru rezolvare în

termenul specificat expres în referat, cu adresa de înaintare conform anexei nr. 6.

d) referatul de completare se va emite o singura data pentru un dosar depus spre

receptie sau înscriere în cartea funciara.

(3) Documentatia receptionata se transmite de catre inspectorul caruia i s-a repartizat

lucrarea, asistentului-registrator, iar în cazul dezlipirilor sau alipirilor persoanei autorizate sau

beneficiarului.

(4) Daca documentatia nu a fost receptionata datorita nerespectarii prevederilor sau depasirii

termenului stabilit prin referatul de completare, inspectorul completeaza nota de respingere

din referatul de completare si o transmite împreuna cu documentatia, asistentului-registrator

în vederea întocmirii încheierii de respingere.

Capitolul 3

Dispozitii cu privire la numerotarea cadastrala

Art. 8 - (1) Numerotarea cadastrala se realizeaza pentru fiecare unitate administrativteritoriala,

care se identifica prin codul SIRSUP extras din "Registrul permanent al unitatilor

administrativ-teritoriale" publicat de Comisia Nationala pentru Statistica.

(2) Imobilul se individualizeaza prin numarul cadastral, care asigura legatura între planul

cadastral, indexul cadastral si cartea funciara. Numarul cadastral al imobilului este

identificatorul unic de legatura între baza de date grafica si baza de date textuala în sistemul

informatic integrat de cadastru si publicitate imobiliara.

Art. 9 - (1) Imobilele se numeroteaza pe unitati administrativ-teritoriale în ordinea

înregistrarii solicitarilor cu numere de la 1 la n folosind cifre arabe.

(2) Atunci când imobilul nu a mai fost înscris în cartea funciara i se va acorda un numar

cadastral întreg, în continuarea ultimului numar atribuit pe unitatea administrativ-teritoriala

aferenta.

(3) În situatia în care imobilele care fac obiectul unei documentatii noi au fost înscrise în

cartea funciara cu numere cadastrale întregi, fractionare, fractionare multiple sau atipice

(numere topografice provenite din cartea funciara, din comasari de numere întregi etc.)

4

acestea vor fi numerotate cu numere cadastrale noi, în continuarea ultimului numar cadastral

întreg atribuit pe teritoriul administrativ aferent.

(4) Parcelele componente ale imobilelor care au diferite categorii de folosinta vor fi

determinate prin metode expeditive asigurându-se închiderea pe suprafata imobilului si vor fi

reprezentate pe planul de amplasament si delimitare prin linii întrerupte si coduri.

(5) În cadrul fiecarui imobil, constructiile se identifica printr-un cod atasat numarului

cadastral, alcatuit din litera “C” urmata de un numar de la 1 la n (ex.: C1, C2, C3,..). Tipul si

componenta constructiei, pe destinatii si tronsoane, vor fi evidentiate în planul de

amplasament si delimitare.

(6) În cazul constructiilor-condominiu, proprietatile individuale se numeroteaza astfel: la

numarul cadastral al imobilului (teren) si codul constructiei, se va adauga codul proprietatii

individuale (ex.: 178-C1-U25 pentru imobilul format din teren cu numar cadastral 178,

constructia C1 si unitatea individuala 25).

7) Tipurile de unitati individuale vor fi evidentiate în cartea funciara colectiva, conform anexei

nr. 6.

Capitolul 4

Continutul documentatiilor necesare întabularii dreptului de proprietate

asupra unui imobil neînscris în cartea funciara

Art. 10 - (1) Documentatia pentru întabularea dreptului de proprietate asupra unui

imobil neînscris în cartea funciara va cuprinde:

Partea I – pentru receptie:

a) declaratia pe proprie raspundere cu privire la înstrainarea si identificarea imobilului

masurat, conform anexei nr.8;

b) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

c) plan de încadrare în zona sc. 1:2000 - 1:25000, dupa caz;

d) plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000, dupa caz -

conform anexei nr.10;

e) releveele sc. 1:50 - 1:500, dupa caz, pentru constructiile care fac obiectul unor

sarcini, constructiile care au mai multi proprietari sau la solicitarea proprietarului – conform

anexei nr.11;

f) tabel de miscare parcelara cu indicarea situatiei actuale din titlul de proprietate si a

situatiei viitoare, cu atribuirea numarului cadastral pentru fiecare imobil din titlu - conform

anexei nr.12;

g) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare prin metode clasice,

prezentate conform anexei nr. 13si prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

h) calculul suprafetelor;

i) descrierile topografice ale punctelor noi;

Partea a II-a – pentru înscrierea în cartea funciara :

a) cerere de înscriere - conform anexei nr. 2;

b) dovada platii tarifelor pentru receptie si înscriere în cartea funciara;

c) actul de proprietate în original sau copie legalizata;

d) certificatul fiscal.

(2) În cazul apartamentelor situate în cladiri pentru care exista deschisa carte funciara

colectiva, partea I a documentatiei va cuprinde elementele enumerate la punctele a), b), c) si

e) de la alin. (1).

(3) Daca nu exista deschisa carte funciara colectiva, documentatia se va completa cu o foaie

colectiva ce va contine datele din cartea de imobil a asociatiei de locatari cu privire la lista

apartamentelor, suprafata blocului, suprafata utila a apartamentelor, descrierea partilor

comune, suprafata terenului aferent blocului – conform modelului prevazut în anexa nr.7.

5

(4) Documentatia va fi întocmita pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea - conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 5

Continutul documentatiilor necesare înscrierii dezmembrarii unui imobil

Art. 11 - (1) Din punct de vedere tehnic, dezmembrarea este operatia tehnica de

împartire a unei suprafete de teren de marime cunoscuta în mai multe suprafete

egale/inegale.

(2) Toate imobilele rezultate în urma dezmembrarii trebuie sa aiba acces la un drum sau sa

aiba îndeplinita conditia de servitute, daca este cazul.

Art. 12 - (1) Documentatia pentru dezmembrare va cuprinde :

a) cerere de receptie a documentatiei pentru dezmembrare, conform anexei nr. 3;

b) extras de carte funciara pentru informare;

c) declaratie pe propria raspundere cu privire la înstrainarea si identificarea imobilului

masurat, conform anexei nr.8;

d) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

e) planul de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 – 1:5000 cu propunerea

de dezmembrare - conform anexei nr.15, in doua exemplare;

f) planurile de amplasament si delimitare pentru fiecare imobil care rezulta din

dezmembrare - conform anexei nr.10, în doua exemplare;

g) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, pentru fiecare imobil ce

rezulta din dezmembrare, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr.13, sau prin

tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

h) calculul suprafetelor;

i) descrierile topografice ale punctelor noi.

(2) Operatiunea de dezmembrare a unui imobil este considerata finalizata în momentul în

care inspectorul valideaza operatiunea în baza de date grafica si textuala pe baza încheierii

de carte funciara.

(3) Documentatia va fi întocmita pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea – conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 6

Continutul documentatiilor necesare înscrierii comasarii a doua sau mai multe imobile

cu limite comune

Art. 13 - (1) Documentatia pentru comasarea a doua sau mai multe imobile cu limite

comune va cuprinde :

a) cerere de receptie a documentatiei pentru comasare, conform anexei nr. 3;

b) extras de carte funciara pentru informare;

c) declaratie pe propria raspundere cu privire la înstrainarea si identificarea imobilului

masurat, conform anexei nr.8;

d) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

e) planul de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 – 1:5000 cu propunerea

de comasare - conform anexei nr.15;

f) plan de amplasament si delimitare pentru imobilul rezultat din comasare - conform

anexei nr.10, în doua exemplare;

6

g) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, pentru fiecare imobil ce

rezulta din unificare, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 13sau prin

tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14.

h) calculul suprafetelor;

i) descrierile topografice ale punctelor noi.

(2) Operatiunea de unificare a imobilelor este considerata finalizata în momentul în care

inspectorul valideaza operatiunea în baza de date grafica si textuala pe baza încheierii de

carte funciara.

(3) Documentatia va fi întocmita, pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea – conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 7

Continutul documentatiilor necesare înscrierii unei constructii noi sau a unei extinderi

de constructii pe un imobil înscris în cartea funciara – constructii definitive

Art. 14 - (1) Documentatia pentru înscrierea unei constructii noi sau a unei extinderi

de constructii pe un imobil înscris în cartea funciara – constructii definitive va cuprinde :

Partea I – pentru receptie :

a) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

b) copie dupa planul de amplasament si delimitare–a imobilului existent pe care se

edifica o constructie definitiva noua sau se extinde o constructie;

c) plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 – 1:5000, dupa caz,

întocmit pe baza planului de amplasament initial, pe care s-a transpus ⁄ extins noua

constructie – conform anexei nr.10;

d) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, prin metode clasice,

prezentate conform anexei nr.13, sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

e) calculul suprafetelor;

f) descrierile topografice ale punctelor noi;

g) extrasul de carte funciara pentru informare;

Partea a II-a – pentru înscriere în cartea funciara :

a) cerere de înscriere - conform anexei nr. 2;

b) dovada platii tarifelor pentru receptie si înscriere în cartea funciara;

c) certificat de atestare a edificarii/extinderii constructiei, eliberat de primaria localitatii

unde este situat imobilul, dupa caz, în conditiile art. 55 alin.(1) din Legea cadastrului si

publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata – conform anexei nr.16.

(2) Documentatia va fi întocmita pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea – conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 8

Continutul documentatiilor necesare înscrierii modificarii limitei de proprietate

Art. 15 - (1) Documentatia pentru înscrierea modificarii limitei de proprietate va

cuprinde:

Partea I – pentru receptie:

a) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

b) copii dupa planurile de amplasament si delimitare ale imobilelor care sunt supuse

modificarii limitelor;

c) planuri de amplasament si delimitare ale imobilelor, întocmite pentru fiecare imobil

a carui limita se modifica, sc. 1:200 – 1:5000, dupa caz – conform anexei nr.120;

7

d) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, prin metode clasice,

prezentate conform anexei nr. 13sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

e) calculul suprafetelor;

f) descrierile topografice ale punctelor noi;

g) extrasele de carte funciara pentru informare;

Partea a II - a – pentru înscriere în cartea funciara :

a) cerere de înscriere conform anexei nr. 2;

b) dovada platii tarifelor pentru receptie si înscriere în cartea funciara;

c) hotarâre judecatoreasca, definitiva si irevocabila sau declaratie autentica de vointa

între parti, în original sau copie legalizata, dupa caz;

(2) Documentatia va fi întocmita pentru fiecare imobil a carui limita se modifica, pe suport

analogic si pe suport digital, în formate standardizate care sa permita tipizarea – conform

modelelor din anexele prezentate si în formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 9

Continutul documentatiilor necesare înscrierii modificarii suprafetei imobilului

Art. 16 - (1) Documentatia pentru înscrierea modificarii suprafetei imobilului va

cuprinde:

Partea I – pentru receptie:

a) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

b) copie dupa planul de amplasament si delimitare a imobilului care este supus

modificarii suprafetei;

c) planul de amplasament si delimitare întocmit pentru imobilul a carui suprafata se

modifica, sc. 1:200 – 1:5000, dupa caz – conform anexei nr.10;

d) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, prin metode clasice,

prezentate conform anexei nr. 13sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

e) calculul suprafetelor;

f) descrierile topografice ale punctelor noi;

g) extrasul de carte funciara pentru informare;

Partea a II- a – pentru înscriere în cartea funciara:

a) cerere de înscriere - conform anexei nr. 2;

b dovada platii tarifelor pentru receptie si înscriere în cartea funciara;

c) hotarâre judecatoreasca definitiva si irevocabila sau declaratie autentica de vointa,

în original sau copie legalizata, dupa caz si procesul-verbal de vecinatate cu semnaturile

vecinilor în original – conform anexei nr.17;

(2) Documentatia va fi întocmita pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea – conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 10

Continutul documentatiilor pentru descrierea dezmembramintelor dreptului de

proprietate

Art. 17 - Documentatia pentru descrierea dezmembramintelor dreptului de

proprietate: uz, uzufruct, servitute si abitatie, daca acestea au ca obiect o parte dintr-un

imobil, va cuprinde:

Partea I – pentru receptie:

a) memoriu justificativ, întocmit conform anexei nr.9;

b) copie dupa planul de amplasament si delimitare–a imobilului existent;

8

c) plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 – 1:5000, dupa caz,

întocmit pe baza planului de amplasament initial, conform anexei nr.10;

d) masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare, prin metode clasice,

prezentate conform anexei nr.13, sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.14;

e) calculul suprafetelor;

f) descrierile topografice ale punctelor noi;

g) extrasul de carte funciara pentru informare;

Partea a II-a – pentru înscriere în cartea funciara:

a) cerere de înscriere - conform anexei nr. 2;

b) dovada platii tarifelor pentru receptie si înscriere în cartea funciara;

c) actul autentic sau hotarârea judecatoreasca definitiva si irevocabila de constituire a

dezmembramintelor dreptului de proprietate.

(2) Documentatia va fi întocmita pe suport analogic si pe suport digital, în formate

standardizate care sa permita tipizarea – conform modelelor din anexele prezentate si în

formate care sa permita accesul si transferul de date.

Capitolul 11

Continutul documentatiilor pentru reconstituirea cartii funciare pierdute, distruse sau

sustrase, prin reînscriere pe baza de documentatie cadastrala

Art. 18 - Documentatia pentru reconstituirea cartii funciare pierdute, distruse sau

sustrase, prin reînscriere pe baza de documentatie cadastrala va cuprinde aceleasi

elemente care au fost stabilite în capitolul 4.

Capitolul 12

Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 19 - (1) Completarea datelor existente cu date si informatii aflate în baza de date

a oficiului sau biroului teritorial se face la cererea persoanei autorizate, conform tarifelor

pentru activitatile desfasurate de catre Agentia Nationala si institutiile sale subordonate, în

vigoare.

(2) În cazul în care imobilul care face obiectul întocmirii documentatiei este limitrof cu unul

sau mai multe imobile deja înscrise în cartea funciara, persoana autorizata va solicita

obligatoriu, iar biroul teritorial va pune la dispozitie toate punctele din reteaua de ridicare

precum si punctele determinate pe limita comuna a acestora. În acest caz, persoana

autorizata are obligatia sa utilizeze si sa verifice punctele din retea si de pe limita comuna si

sa confirme corectitudinea acestora. Daca se constata neconcordante, erori sau greseli ori

se impun unele concluzii cu privire la utilizarea acestor date, ele vor fi explicitate si

argumentate în memoriu justificativ. Daca punctele din reteaua de ridicare si de pe limita

comuna sunt determinate în sistem local, ele vor fi calculate în sistemul national de

coordonate Stereografic 1970.

Art. 20 - (1) Întocmirea documentatiilor se efectueaza în sistemul national de

coordonate Stereografic 1970.

(2) În situatii extreme, prezentate si argumentate în scris de persoana autorizata, lucrarile se

pot încadra în sistemul national de coordonate Stereografic 1970 pe baza de coordonate

aproximative, determinate grafic prin identificarea si extragerea coordonatelor planimetrice

ale punctelor de detaliu (minim 3 puncte comune între plan si teren) pe baza de

planuri/harti/ortofotoplanuri existente.

(3) În acest caz, cele trei puncte vor fi reprezentate prin borne sau detalii topografice de mici

dimensiuni (stâlpi, capace canal, colturi de bazin, stânci, etc.) si vor avea descrierile

topografice corespunzatoare.

9

Art.21 - (1) Raspunderea privind cunoasterea limitelor imobilului, indicarea

materializarea si conservarea acestora revine proprietarului.

(2) Raspunderea pentru corectitudinea întocmirii documentatiei si corespondenta acesteia

cu realitatea din teren revine persoanei autorizate.

Art.22 - Daca la receptia cadastrala se identifica diferente de suprafata, se

procedeaza astfel:

(1) În cazul în care suprafata din masuratori este mai mare decât suprafata din documentatia

cadastrala precedenta, sau în situatia în care aceasta nu exista, decât suprafata din act :

a) Pentru imobile împrejmuite :

i - Daca diferenta este de pâna la 2 %, documentatia cadastrala se receptioneaza si

suprafata din masuratori se înscrie în cartea funciara;

ii - Daca diferenta este între 2 si 5 % documentatia cadastrala se receptioneaza si

suprafata din masuratori se înscrie în cartea funciara doar daca este însotita de

proces-verbal de vecinatate, întocmit conform anexei nr. 17;

iii – Daca diferenta este mai mare de 5%, documentatia cadastrala se respinge,

rectificarea suprafetei urmând sa se faca prin hotarâre judecatoreasca definitiva si

irevocabila;

b) Pentru imobile care nu sunt împrejmuite :

i - Daca diferenta este de pâna la 2 %, documentatia cadastrala se receptioneaza si

se înscrie în cartea funciara suprafata din documentatia cadastrala precedenta sau

suprafata din actul de proprietate;

ii. - Daca diferenta este mai mare de 2%, documentatia cadastrala se receptioneaza

si se înscrie în cartea funciara numai pe baza unei sentinte definitive si irevocabile;

(2) În cazul în care suprafata din masuratori este mai mica decât suprafata din documentatia

cadastrala precedenta sau, în cazul în care aceasta nu exista, decât suprafata din actul de

proprietate :

a) - Daca diferenta este de pâna la 2 % documentatia cadastrala se receptioneaza si

suprafata din masuratori se înscrie în cartea funciara;

b) - Daca diferenta este peste 2% documentatia cadastrala se receptioneaza si

suprafata din masuratori se înscrie în cartea funciara numai în baza unei declaratii

autentice a proprietarului privind acordul diminuarii suprafetei din act; în caz contrar,

documentatia cadastrala se respinge, cu solutionarea situatiei pe cale

judecatoreasca.

(3) Prin imobile împrejmuite, în sensul prezentului regulament, se înteleg imobilele ale caror

limite sunt materializate prin elemente stabile în timp clar identificabile de catre proprietarii

vecini.

Art. 23 - Daca la receptia documentatiei cadastrale se identifica suprapuneri ale

imobilelor peste o documentatie receptionata anterior sau suprafete de teren libere între

proprietati vecine, se procedeaza astfel:

a) Se informeaza proprietarii imobilelor în cauza si persoanele autorizate care au

executat documentatiile, prin adresa întocmita conform anexei nr. 6;

b) Proprietarii imobilelor împreuna cu persoanele autorizate identifica modalitatile de

solutionare tehnica prin modificarea documentatiilor cadastrale, pe cale amiabila,

prin declaratie autentica a proprietarilor;

c) Orice neîntelegeri, care nu se pot rezolva pe cale amiabila între proprietari, se vor

solutiona de catre instantele judecatoresti. În acest caz, documentatia cadastrala

se respinge.

Art. 24 - (1) În cazul constructiilor care au mai multi proprietari, releveele la partile

comune din documentatia aferenta fiecarui proprietar vor fi receptionate daca fac parte si

sunt incluse în documentatia pentru întreg imobilul sau daca sunt confirmate prin acordul

asociatiei de locatari ori prin declaratiile autentice ale celorlalti proprietari.

10

(2) În cazul dezlipirilor-alipirilor, numarul cadastral alocat documentatiei are valabilitate de un

an de la data acordarii acestuia. Dupa expirarea termenului, inspectorul va anula numerele

cadastrale acordate, iar la sfârsitul fiecarei luni, inginerul sef va verifica valabilitatea

numerelor cadastrale alocate.

Art. 25 - Elementele liniare, punctuale si de caroiaj, semnele conventionale si

atributele textuale din continutul grafic al anexelor la prezentul regulament, reprezinta

modele care pot fi adaptate corespunzator modelelor prevazute în normele, instructiunile,

standardele si atlasele de semne conventionale în vigoare.

Art. 26 - Anexele nr. 1-17 constituie parte integranta din prezentul regulament.

Art. 27 - La intrarea in vigoare a prezentului regulament îsi înceteaza aplicabilitatea

Ordinul Presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie nr. 946/2000

pentru aprobarea Instructiunilor privind întocmirea documentatiei cadastrale tehnice

necesare la înscrierea cu caracter nedefinitiv în cartea funciara a actelor si faptelor juridice

referitoare la terenuri si constructii, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 90 din 22

februarie 2001, modificat prin Ordinul Presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie

si Cartografie nr. 93/2004, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 27 mai 2004

precum si capitolul 10 si 13 din Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general,

aprobate prin Ordinul Presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie

nr. 534/2001, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 744 din 21 noiembrie 2001.

Anexa 1

Catre,

Oficiul Cadastru si Publicitate Imobiliara…………………………………

Biroul de Cadastru si Publicitate Imobiliara ……………….......................

Subsemnatul (numele si prenumele persoanei fizice autorizate sau denumirea

persoanei juridice autorizate) ……………………..................……………………………. cu

domiciliul (sediul social) în ...............................................................................................

…….…………………………………………………….…………………………………........

posesor al BI/CI seria ……………….. nr. ……………………………………... /CNP (Cod

Fiscal)…………….……………………………………….............……............................….

În vederea întocmirii documentatiei cadastrale ..............................................,

pentru imobilul situat pe teritoriul administrativ al localitatii……………………………….,

identificat prin (tarla, parcela, nr. cadastral/topografic sau adresa imobilului)………………

………………………………………………………………..……… ……………….…..., va

solicitam eliberarea urmatoarelor date si documente referitoare la amplasamentul

imobilului mai sus mentionat :

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

Documentatia cadastrala sus mentionata face obiectul contractului/conventiei

încheiata cu beneficiarul …………………..……………………………………………………..

S-a achitat tariful de ……………………….. lei prin chitanta nr. ………...…/…………

pentru serviciul cu codul nr. …………………..

Data …................... Nume, prenume (denumire) .…...................……………..

Semnatura si stampila ...............................................

Anexa 2

OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……………….

BIROUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……….….…..

Nr. de înregistrare ………..…………/……./.…../ 20……

CERERE DE RECEPTIE SI ÎNSCRIERE

Subsemnatul(a) ...................................……………………………………………… domiciliat

(a) în localitatea ………………………….......…… str. ……………………….........……… nr. …..……,

legitimat (a) cu CI/BI seria …… nr. ............…………….., CNP …………………………………………,

tel./fax ………………...................................…… e-mail: ………….........…………………… prin

mandatarul …………….………………………..................................................................................,

va rog sa dispuneti :

I. OBIECTUL RECEPTIEI :

€ - prima înscriere (atribuire numar cadastral);

€ - înscrierea unei constructii noi sau extinderea ei, pe o parcela înscrisa în cartea funciara;

€ - modificarea limitei de proprietate;

€ - modificarea suprafetei imobilului;

€ - descrierea dezmembramintelor dreptului de proprietate;

€ - reconstituirea cartii funciare pierdute, distruse sau sustrase.

II. OBIECTUL ÎNSCRIERII :

€ - întabularea *

……………………………………………………………………………………………

€ - înscrierea provizorie **

……..…………………………………………………………………………

€ - notarea ***

……………………………………………………………………………………….…….

€ - radierea ****

……………………………………………………………………………………………

IMOBILUL este identificat prin Cartea Funciara nr. ………………… a comunei/orasului/

municipiului ……………….………………………………………………………………………….….… si

numarul cadastral al imobilului ………….………………………………………………..….…………..…,

situat în str. ……..…………………………………………………., nr. ……..., bl. ……….,

scara………., ap. ….…..…, comuna/ oras/ municipiu ……………………………………………………

ACTUL JURIDIC care justifica cererea, anexat în original sau în copie legalizata:

………………………. .……………………………..…………………………………………………

Solicit comunicarea raspunsului

prin posta

la sediul biroului

teritorial

fax

S-a achitat tariful de: ………...……………..…… lei prin chitanta nr. …………..……/….…….

cu codul nr. ……………………………

DATA ………/ ……………….. / 20 …… SEMNATURA

* Drept de proprietate, uz, uzufruct, abitatie, servitute, concesiune, ipoteca, privilegiu etc.

** Act sub conditie suspensiva, hotarâre judecatoreasca care nu a ramas irevocabila.

*** Incapacitate, act sub conditie rezolutorie sau cu termen, locatiunea, preemtiunea, promisiunea de înstrainare, sechestrul

judiciar si asigurator, schimbarea rangului ipotecii, actiuni în justitie asupra imobilului în cauza, orice alte fapte sau drepturi

personale etc.

**** Drepturi reale, ipoteca, privilegiu.

Anexa 3

OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……………...

BIROUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……….….….

Nr. de înregistrare ………..…………/……./.…../ 20……

CERERE DE RECEPTIE

PENTRU DEZMEMBRARE COMASARE

Subsemnatul (numele si prenumele persoanei fizice autorizate sau

denumirea persoanei juridice autorizate) ……….……………….........................…

cu domiciliul (sediul social) în .....................................................................………

posesor al BI/ CI seria …….. nr. ……………………….. CNP (Cod Fiscal)

………………………............................….

Pentru dezmembrarea/comasarea imobilului/imobilelor identificat/

identificate prin ………………………(adresa fiecarui imobilul, numarul cadastral,

numarul de carte funciara), va înaintam alaturat documentatia aferenta,

întocmita conform prevederilor Regulamentului privind continutul si modul de

întocmire a documentatiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciara, în

vederea receptiei si obtinerii noilor numere cadastrale.

S-a achitat tariful de ……………………………………….. lei prin chitanta

nr. ………...…/…………… pentru serviciul cu codul nr. ……….………………..

Data:________________

Numele/denumirea,

semnatura si stampila

persoanei autorizate

Anexa 4

Judetul ……………………………………………………

Unitatea Administrativ - Teritoriala ………………….

Cod SIRSUP ……………………………………………..

Indexul cadastral al imobilelor

Numar

cadastral

Numar

de

Carte

Funciara

Adresa

imobilului/denumirea

locului

Observatii

1

Anexa 5

OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……………….

BIROUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA……….….…..

Dosar nr. …………..

Referat nr. ………

La cererea <nr. cerere>/<data cererii>

<Domnului / Doamnei>………………....

Adresa……………………..……………

Analizând cererea dumneavoastra pentru receptia documentatiei cadastrale/tehnice a

imobilului situat în unitatea administrativ - teritoriala <UAT> , <categoria de folosinta>,

<adresa> si înscrierea în cartea funciara este necesar ca, în maxim 30 de zile de la data

comunicarii, sa :

I Cadastru

IA Nota de completare

prezentati urmatoarele documente…………………..

IB Nota de respingere a receptionarii documentatiei cadastrale

se completeaza în cazul neprezentarii documentelor……………., sau a depasirii termenului limita stabilit

prin referatul de completare

Inspector,

II Publicitate imobiliara

IIA Nota de completare

prezentati urmatoarele documente…………………..

IIB Nota de respingere a cererii adresate biroului teritorial

se completeaza daca exista piedici în ceea ce priveste efectuarea înscrierii în cartea funciara

Asistent-registrator,

Anexa nr. 6

OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA………..…………

BIROUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA………………….

Cu sediul în ……………..... str. ……………………nr. .………. tel/fax………….….

DOSAR NR. ………………. /…………..

Catre,

Dl/D-na/S.C………………………………….……

Domiciliul/Sediul………………………………….

Având în vedere cererea d-voastra înregistrata sub numarul de mai sus va rugam :

_ ca pâna la data de …………………..………, sa depuneti la registratura

biroului actele descrise în referatul anexa, necesare completarii

dosarului d-voastra.*

_ ca la data de……………………ora…………….camera nr. ……..…, sa va

prezentati pentru unele lamuriri suplimentare necesare solutionarii

dosarului d-voastra.*

În cazul în care pâna la termenul stabilit nu veti raspunde celor solicitate, cererea

dumneavoastra urmeaza a fi respinsa conform art. 49 coroborat cu art. 50 alin. 1 din Legea

cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996 republicata.

Data ..............................

INSPECTOR / REGISTRATOR

* formularul se va transmite în maxim 30 de zile de la data depunerii cererii fixându-se un

nou termen pentru solutionarea dosarului.

Anexa 7

Carte Funciara Colectiva Nr. ……..……….... UAT ……………………………..

Partea I A - Foaia de avere

Adresa: ………………………………………………….

Nr. Cadastral : …………………………………………

Suprafata : ……………………………………………..

SUPRAFETE (mp)

Nr.

tronson

Scara Nivel Nr.

Ap.

Cod Unitate

individuala

(U)

Nr. CF

individuala

Supr.

locuibila

Supr.

utila

Cota

parte

parti

comune*

Cota

parte

teren

Observatii

TOTAL

Descriere

(intrare, casa scarii, subsol tehnic, spalatorie, uscatorie, ghena gunoi, pod,

acoperis, terenul construit si neconstruit)

Întocmit,

Receptionat,

NOTA :

* În cazul în care cotele parti nu sunt înscrise în actele de proprietate, ele vor fi calculate pentru fiecare

apartament dupa cum urmeaza:

Calculul cotei indivize (conf. Legii locuintei nr. 114/1996) :

1) Pentru spatiile comune:

Ci comun = Ki x S spatiu comun; Ki =Si locuibila apartament/S locuibila totala

2) Pentru terenul de sub constructie:

Ci teren = Ki x S t; Ki =Si locuibila apartament/S locuibila totala

S t = S construita la sol + S trotuar

- Suprafata locuibila este suprafata desfasurata a încaperilor de locuit. Ea cuprinde suprafata dormitoarelor

si a camerei de zi.

- Suprafata utila este suprafata desfasurata, mai putin suprafata aferenta peretilor.

- În scopul deschiderii Cartii Funciare Colective, datele vor fi preluate din Cartea de Imobil a blocului.

Anexa 8

OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA ……………….

BIROUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA ……….….……

Dosar nr. ……….….. / 20…..…

DECLARATIE

Subsemnatul (a) ...................................………………………………………………

domiciliat (a) în localitatea ……….…………………………………………………..........……

str. ………………………….........…………...………….…… nr. …......……..……, legitimat (a)

cu CI/BI seria …… nr. .............…………….., CNP …………………………………………,

prin prezenta declar pe propria raspundere, în calitate de proprietar al imobilului

…..………………………………………………………………………………………….……, sub

sanctiunile prevazute de art. 292 Cod Penal, ca nu am înstrainat bunul imobilul (sau o

parte a acestuia) si îmi asum întreaga raspundere pentru identificarea si individualizarea

limitelor bunului imobil masurat, pe care le-am indicat persoanei autorizate

………………………………………………... în vederea executarii documentatiei cadastrale,

participând la masuratoare.

DATA .…. / …………. /20…….. SEMNATURA,

1

Anexa 9

MEMORIU JUSTIFICATIV

(Model cadru)

1. Denumirea lucrarii : Titlul sub care se elaboreaza lucrarea si numarul lucrarii din registrul

de evidenta al persoanei autorizate;

2. Beneficiarul lucrarii : Numele si prenumele sau denumirea, adresa sau sediul;

3. Executantul lucrarii : Numele si prenumele sau denumire, nr. autorizatie;

4. Obiectul lucrarii : Scurta prezentare cu date de localizare si identificare a imobilului care

face obiectul lucrarii;

5. Scopul lucrarii : Scurta prezentare a scopului în care se executa lucrarea si a tipului de

documentatie tehnica cadastrala necesar a fi întocmita, pentru :

…………………………………………………………………………………………

6. Amplasamentul imobilului : Prezentarea si descrierea locului unde este amplasat

imobilul;

7. Situatia juridica a imobilului : Actele de proprietate si/sau datele de carte funciara

conform extrasului de carte funciara pentru informare;

8. Operatiuni topo - cadastrale efectuate : Prezentarea lucrarilor topografice si cadastrale

efectuate în cadrul lucrarii :

- metode si aparatura folosite la masuratori;

- sistemul de coordonate;

- puncte de sprijin vechi si noi folosite;

- starea punctelor vechi;

- descrierea punctelor noi determinate în cadrul lucrarii (puncte de îndesire ale retelei de

sprijin sau ale retelei de ridicare);

- modul de calcul al coordonatelor punctelor ce definesc conturul imobilului;

- metodele de determinare/reprezentare a suprafetelor parcelelor componente;

- descrierea sumara a împrejmuirilor si liniilor de delimitare a parcelelor;

- modul de calculul al suprafetelor;

- alte descrieri tehnice necesare, în functie de specificul lucrarii.

2

9. Propunerea de înscriere în cartea funciara:

C.F. nr._________ UAT ___________________

A. Imobilul

Nr.

crt.

Nr.

cadastral Descriere Suprafata Observatii

B. Proprietatea

Nr.

crt.

Proprietar Cota parte de

proprietate

Observatii

Data întocmirii Nume/Denumire

Semnatura,

Data receptiei Inspector,

A. Date referitoare la teren

Nr.

parcelă Cod grupă destinaţie Categorie de folosinţă Suprafaţa din măsurători

(mp)

Valoare de impozitare

(lei) Menţiuni

1

2

B. Dat

 
 
CONTACT DRILL TEAM S.R.L.

 arata tel , arata mobil
 arata email
 
reclama
powered by AAZ.ro © 2011 | Contul meu | Ajutor | ANPC | Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro

 
X